FAQ Retourneren

Retourtermijn 14 dagen

Je kunt het pakketje binnen 14 dagen gemakkelijk naar ons retourneren middels het retourlabel. Per pakket rekenen wij € 1,95 retourkosten. Hoe je kunt retourneren en wat de voorwaarden zijn kan je hier terugvinden.

Veel gestelde vragen over Retourneren

Hoe weet ik of mijn retourpakket goed door jullie is ontvangen?

je kunt je retourpakket traceren met het verzendbewijs van de partij waarbij je je pakket hebt ingeleverd. Deze partij geeft een code mee die je kunt invullen op hun website om zo de retourzending te traceren. Zo weet jij of jouw pakket bij ons is geleverd. Let op: Je ontvangt bij ons geen bevestiging wanneer je pakket bij ons is geleverd, wel krijg je bericht wanneer je retour is verwerkt.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Om de retourkosten te dekken houden wij €1.95 per retourzending in op het bedrag wat wordt teruggeboekt naar jouw rekening. Hoe je retourneert en wat de voorwaarden zijn kan je hier terugvinden. 

Kan ik mijn artikel ruilen?

Nee, helaas is het niet mogelijk om je bestelde artikelen om te ruilen naar een andere maat, kleur of artikel. Je kan in dit geval een nieuwe bestelling plaatsen met het juiste artikel en het verkeerde artikel retourneren. Na ontvangst en verwerking van dit verkeerde artikel, wordt het aankoopbedrag teruggeboekt naar jouw rekening.

Kan ik een gepersonaliseerd artikel retourneren?

Nee, gepersonaliseerde artikelen kunnen niet retour worden gestuurd. Het artikel is door de personalisatie helaas niet meer verkoopbaar voor ons.

Hoe moet ik de retourzending verpakken?

Plaats de artikelen indien mogelijk terug in hun originele verpakking, denk hierbij aan de schoenendoos van het merk waarvan je de schoenen hebt besteld. Plaats vervolgens de verpakte artikelen, samen met de retourbon, in een doos of zak welke geschikt is voor verzending, dit hoeft niet de bruine doos of rode verzendzak van ons te zijn. Plak vervolgens de verzendsticker op de buitenzijde van de verzendverpakking en breng dit naar een pakketpunt.

Ik heb geen retoursticker ontvangen, hoe kan ik mijn bestelling nu retour zenden?

Binnen Nederland en België kan je gratis retourneren via DHL en PostNL. Als je geen retourlabel hebt ontvangen en wilt retourneren via DHL, kan je via deze link zelf een retourlabel aanmaken: https://my.dhlparcel.nl/return-portal/ba41aeb4-9fb8-4618-ad4e-f7b53dacdac3 .

Hier wordt gevraagd om een referentienummer, gebruik hiervoor de laatste tien cijfers van je bestelnummer. Het bestelnummer vindt je terug in de orderbevestigingsmail in het onderwerp of op de retourformulier achter extern docnr.

Binnen Nederland kan je gratis retourneren via PostNL door het volgende adres te gebruiken:

Passa Sports
Antwoordnummer 10154
5140 VB Waalwijk

De medewerker bij het PostNL pakketpunt draait dan een verzendsticker uit.

Wil je via PostNL retourneren vanuit België? WhatsApp onze customer service, benoem hierbij je bestelnummer.

Het retourformulier heb ik nooit ontvangen of is weggegooid, wat nu?

Het belangrijkste aan het retourformulier is dat alle gegevens van jou bekend zijn zodat wij weten wie de bestelling heeft geretourneerd, zo kan onze retourafdeling gemakkelijk de retourzending verwerken en de terugbetaling in orde maken. Als je dit formulier niet meer hebt, kan je deze aanvragen bij onze customer service. Een andere optie is om een papier met daarop jouw bestelnummer en NAW gegevens toe te voegen in het pakket. Aan de hand van deze informatie kan de bestelling worden teruggevonden in het systeem.

Wanneer ontvang ik mijn aankoopbedrag terug?

Per retourzending wordt €1.95 aan retourkosten in mindering gebracht op je orderwaarde. Dit bedrag wordt ingehouden op het totaal teruggestorte bedrag. We betalen het aankoopbedrag (exclusief de retourkosten van €1.95 maar inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd de retourzending hebben verwerkt. Het bedrag wordt teruggestort onder de naam van onze betalingsmaatschappij Buckaroo: Stichting Derdengelden Buckaroo. Op de volgende pagina zie je hoelang het duurt voordat het bedrag bij jou zichtbaar is.

Op welke rekening wordt het bedrag van mijn retourzending teruggestort?

We storten het bedrag terug op hetzelfde betaalmiddel als waar de oorspronkelijke transactie os verricht.

Ideal: Binnen vijf werkdagen zie het bedrag terug op je rekening
Creditcard: Terugbetaling is zichtbaar op eerstvolgende maandoverzicht of op de dag van afschrijving
PayPal: Binnen vijf werkdagen wordt het bedrag teruggestort op het Paypal account. In je PayPal account kan je dan aangeven of je de terugbetaling doorgezet wilt hebben naar je bankrekening
Riverty: Binnen 14 werkdagen zal Riverty de factuur aanpassen of het bedrag naar je terugstorten
Waardebonnen: Het verzilverde bedrag komt weer op de waardebon te staan
Sports giftcard: Het verzilverde bedrag komt weer op de waardebon te staan.

Ik heb betaald met een waardebon en ga deze bestelling retourneren. Hoe gebruik ik nu de waardebon opnieuw?

Zodra wij een retourzending verwerken storten wij niet alleen het betaalde bedrag terug op de rekening waarmee de bestelling is geplaatst. Ook worden de gebruikte waardebonnen weer geactiveerd.

Het verzilverde bedrag wordt weer op de waardebon gezet. De waardebon kan dus weer gebruikt worden bij een nieuwe bestelling. Heb je de waardebon niet meer? Geen probleem, WhatsApp onze customer service en deze achterhalen dan de code voor je.

Niet het antwoord op je vraag gevonden? Klik dan hier voor meer uitgebreide informatie over ruilen en retourneren. Op zoek naar het antwoord op een andere vraag in het bestelproces?